Kleurmotieven breien

Dit breipatroon wordt gebreid met vier kleuren breigaren ( A,B,C,D) en het patroon valt onder de meerkleurige inbreipatronen.
Ik wordt daar altijd erg vrolijk van. Kies de kleuren die je wil en ga ermee aan de slag! Het is wel een breipatroon waarbij je de aandacht goed bij dient te houden.

In dit vierkleurige schelpmotief breipatroon gebruiken we speciale afkortingen:

Kr. 2 st. av. = de volg.st. op de linkernaald overslaan en de 2e st. op de linkernaald av.br., daarna de 1e st. op de linkernaald av.br. en beide st. van de nld. laten glijden.

Kr. 2 st. gedr. av.= de volg.st. op de linkernaald overslaan en de 2e st. op de linkernaald gedr. av. br., daarna de 1e st. op de linkernaald av. br. en beide st. van de nld. laten glijden. Met de 2e kl. (B) een aantal st. opz. dat deelbaar is door 6 + 3 st. extra.

Breibeschrijving vierkleurig schelpmotief:

1e naald
: met kl. B, r.
2e naald: met kl. B, av.
3e naald: met kl. B, r.
4e naald: met kl. B, 2 av., * Kr. 2 st. av., 1 av., Kr. 2 st. gedr. av., 1 av., vanaf * herh., de laatste herhaling eind. met 1 av.
5e naald: met de derde kl. (C), 4 r.,* de volg. st. op de linkernaald laten vallen, de punt van de rechternaald in de st. 5 nld hieronder steken en de 4 st. erboven uitrafelen, de st. met de 4 draden erboven r. sbr., 5 r., vanaf * herh., de laatste herh. eind. met 4 r.
6e naald: met kl. C, av.
7e naald: met kl. C, r.
8e naald: met kl. C, 2 av., * Kr. 2 st. gedr. av., 1 av., Kr. 2 st. av., 1 av., vanaf * herh., de laatste herhaling eind. met 1 av.
9e naald: met de 1e kl. (A) 1 r., vanaf * herh. als bij de 5e nld., de laatste herhahling eind. met 1 r.
10e naald: met kl. A, av.
11e naald: met kl. A, r.
12e naald: met kl. A, 2 av., * Kr. 2 st. av., 1 av., Kr. 2 st. gedr. av., 1 av., vanaf * herh., de laatste herhahling eind. met 1 av.
13e, 14e, 15e en 16e naald: met de 4e kl.(D) als de 5e, 6e, 7e en 8e nld breien.
17e, 18e, 19e en 20e naald: met kl. B als de 9e, 10e, 11e en 12e nld.
de 5e t/m de 20e nld steeds herh.


Leer een vierkleurig schelpmotief breien


Bekijk ook andere Adviesplaats sites:
Random tip:
Vierkleurig schelpmotief

Copyright © Ventura Connect Group BV 2018

Algemene voorwaarden - Disclaimer

Adviesplaats.nl
Het antwoord op al uw vragen
Breien